close
تبلیغات در اینترنت
روشی سریع برای ساختن فیبرمدار چاپی
loading...

The Website of Electrical & Eectronics Engineers

سلام به همه دوستان این روشی که من الان اینجا توضیح میدم یه چیزی مانند روش پرینت و اتو و... هستش ولی راحت تر از اونه و بنظر من که خیلی بهتر از اون روش هم جواب میده فقط به جای اتو از تینر استفاده میشه و سرعت چسبیدن جوهر به فیبر بیشتر از روش اتو هستش![/font]خب بهتره شروع کنم و از اول تا آخرش رو قدم به قدم توضیح بدم ، اون دوستانی که از این روش استفاده کردن قدم به قدم رو طبق مطالبی که اینجا توضیح میدم انجام بدن!1- ابتدا باید از طرح pcb یه پرینت روی کاغذ گلاسه (بهترین کاغذی که جواب میده گلاسه هستش) با…

روشی سریع برای ساختن فیبرمدار چاپی

َAdmin بازدید : 258 شنبه 12 آذر 1390 : 13:12 نظرات ()

سلام به همه دوستان

این روشی که من الان اینجا توضیح میدم یه چیزی مانند روش پرینت و اتو و... هستش ولی راحت تر از اونه و بنظر من که خیلی بهتر از اون روش هم جواب میده فقط به جای اتو از تینر استفاده میشه و سرعت چسبیدن جوهر به فیبر بیشتر از روش اتو هستش![/font]خب بهتره شروع کنم و از اول تا آخرش رو قدم به قدم توضیح بدم ، اون دوستانی که از این روش استفاده کردن قدم به قدم رو طبق مطالبی که اینجا توضیح میدم انجام بدن!1- ابتدا باید از طرح pcb یه پرینت روی کاغذ گلاسه (بهترین کاغذی که جواب میده گلاسه هستش) با چاپگر لیزری (چاپگر حتما لیزری باشه ) به صورت معکوس بگیرید (روش معکوس کردن طرح در آلتیوم : هنگامی که صفحه مربوط به pcb باز است از منوی file گزینه page setup رفته و در کادر باز شده گزینه advanced را زده و در صفحه ای که باز میشود در فضای خالی کلیک راست کرده و گزینه insert printout را زده و یک printout جدید ایجاد میشود ، حال روی printout جدیدی که ایجاد کرده اید کلیک راست را زده و گزینه insert layer را زده تا یک لایه جدید ایجاد شود(میتوانید در کادر بالا top layer و یا bottom layer رو انتخاب کنید که بستگی به مدارتون داره) حالا که لایه جدید را ایجاد کردید میبینید که چند تا چک باکس وجود داره ، اگه تیک گزینه mirror رو بزنید باعث میشه که طرحمون برعکس بشه )



این روشی که من الان اینجا توضیح میدم یه چیزی مانند روش پرینت و اتو و... هستش ولی راحت تر از اونه و بنظر من که خیلی بهتر از اون روش هم جواب میده فقط به جای اتو از تینر استفاده میشه و سرعت چسبیدن جوهر به فیبر بیشتر از روش اتو هستش!



[/font]خب بهتره شروع کنم و از اول تا آخرش رو قدم به قدم توضیح بدم ، اون دوستانی که از این روش استفاده کردن قدم به قدم رو طبق مطالبی که اینجا توضیح میدم انجام بدن!


1- ابتدا باید از طرح pcb یه پرینت روی کاغذ گلاسه (بهترین کاغذی که جواب میده گلاسه هستش) با چاپگر لیزری (چاپگر حتما لیزری باشه ) به صورت معکوس بگیرید 


(روش معکوس کردن طرح در آلتیوم : هنگامی که صفحه مربوط به pcb باز است از منوی file گزینه page setup رفته و در کادر باز شده گزینه advanced را زده و در صفحه ای که باز میشود در فضای خالی کلیک راست کرده و گزینه insert printout را زده و یک printout جدید ایجاد میشود ، حال روی printout جدیدی که ایجاد کرده اید کلیک راست را زده و گزینه insert layer را زده تا یک لایه جدید ایجاد شود(میتوانید در کادر بالا top layer و یا bottom layer رو انتخاب کنید که بستگی به مدارتون داره) حالا که لایه جدید را ایجاد کردید میبینید که چند تا چک باکس وجود داره ، اگه تیک گزینه mirror رو بزنید باعث میشه که طرحمون برعکس بشه )

[font=tahoma]2- حالا اول فیبر رو به اندازه طرحتون ببرید ، و اون رو خوب بشورید تا تمیز بشه، پس از خشک شدن با یه سمباده نرم نرم ، سمباده کاری کنید تا صاف و براق بشه سپس با دستمال نرم فیبر رو پاک کنید



3- حالا که فیبر آماده شد ، طرف مسی اون رو با تینر نمناک کنید و طرف جوهری کاغذ طرح رو روی فیبر قرار بدید ( تینر را باید به اندازه ای بزنید که کاغذ طرح خوب روی فیبر بچسبه ، حالا یه فشار کوچولو روی کاغذ بیارید تا خوب به فیبر بچسبه


4- حالا صبر کنید که فیبرتون خشک بشه ، البته در صورتی که عجله دارید با سشوار هم میشه خشکش کرد ، ولی بهتره بذارید خودش خشک بشه ، (من با حرارت کم بخاری خشکش میکنم- شعله بخاری رو کم کنیدا زیاد حرارت نده)


5- حالا نوبت اینه که کاغذ طرحمون رو از روی فیبر جدا کنیم : 
اگه همینطوری جدا شدن و طرحتون زیاد چسبیده نیست همینطوری هم جدا میشه و قسمت های جوهری روی فیبر بافی میمونه 
اگه تو جدا کردن کاغد تو لابه لای مسیر ها اشکال دارید ، بهترین کار اینه که فیبر رو با آب بشورید ، خیلی راحت پاک میشه 
و بهترین کار و بهترین کار اینه که با آب داغ این کار رو انجام بدید ، خیلی راحت تر میشه


6- حالا فیبرتون آماده برای اسید کاری است، و به چند تا نکته توجه کنید ، اسیدتون باید داغ باشه ، حدود 60 الی 70 درجه باشه ، و نذارید بیشتر از 10 دقیقه فیبر توی اسید بمونه 


7- توجه کنید که تینر نباید زیاد ریخته بشه چون که باعث میشه جوهر پخش بشه ، و اگه کم هم تینر بزنید باعث میشه که جوهر به فیبر نچسبه


8- تو این پرینتی که از طرحتون گرفتید زنگ سفید نباید هیچ رنگی داشته باشه


و درضمن اگر این روش رو امتحان کردید و خوشتون اومد بگید تا دفه بعد درست کردنی عکس بگیرم از مراحل و دفه بعد با عکس توضیح بدم ، 
موفق باشید

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
به "weee" خوش آمديد . اين سايت با هدف افزايش سطح علمي دانشجويان و مهندسان برق کشور سرویس دهی می کند . باعث افتخار ماست که با ارسال مقالات و پروژه های خود ، ما را یاری کنید تا قدمی در راستای پیشرفت سطح علمی برداشته باشید.
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 108
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2263
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 109
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 621
  • بازدید ماه : 3,401
  • بازدید سال : 25,037
  • بازدید کلی : 447,688