loading...
The Website of Electrical & Eectronics Engineers
َAdmin بازدید : 1228 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (1)

 

این آموزش ارزشمند توسط دوست عزیزم مهندس ناظم تهیه شده و اکنون به صورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد.

ارتباط سنسور SRF02 به کامپیوتر:

برنامه تحت C#.net 2010 نوشته شده و به صورت Real time اطلاعات فاصله و شماره سنسور را نمایش می دهد .
با استفاده از ماژول USB به سریال خیلی راحت به USB وصلش کنید !!
ارتباط سنسور SRF02 به کامپیوتر با پورت سریال

 

 

َAdmin بازدید : 1044 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)



در این بخش برترین جزوه آموزش متلب را توسط دوستان آماده کرده و بصورت رایگان در خدمت شما قرار داده تا بتوانید به پروژهایی که از طریق این نرم افزار قدرتمند ساخته می شود مسلط شوید.

براي دانلود به ادامه متن مراجعه فرمایید.

َAdmin بازدید : 6330 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (3)




نام کتاب : پردازش تصویر در متلب گنزالس

زبان : انگلیسی

ناشر : مرکز دانلود رباتیک و الکترونیک ایران

نویسنده : Gonzalez Woods Eddins

قالب : PDF


َAdmin بازدید : 962 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)


سلول های خورشیدی امروزه در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار میگیرند. تنها کافیست این مجموعه را ببینید و اگر کمی برق کاری بلدید، تقریبا تمامی برق مورد نیاز خانه خودتان را تولید کنید. این روش علاوه بر کاهش چشم گیر قیض برق، از آلودگی زیست محیطی و گرم شدن کره زمین نیز جلوگیری می کند.

َAdmin بازدید : 799 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (0)



اسیلوسکوپ Oscilloscope دستگاهی الکترونیکی است که امکان مشاهده ولتاژ را فراهم می‌کند. غالباً مقدار ولتاژ به صورت نموداری دوبعدی نمایش داده می‌شود که محور افقی زمان و محور عمودی آن ولتاژ است. از نوسان‌نما عموماً برای نمایش دقیق موج استفاده می‌شود. علاوه بر دامنه، معمولاً نوسان‌نماها قادر به اندازه‌گیری و نمایش دیگر پارامترها مانند عرض پالس، دوره تناوب و زمان بین دو حادثه (مانند وقوع دو پیک) هستند.

َAdmin بازدید : 817 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (1)






در بین نرم افزار های کامپایلر یکی از بهترین نرم افزار های کامپایلر میکروکنترلر های AVR بی شک Avr Studio است که هسته آن بر اساس کامپایلر معروف AVR GCC نوشته شده است . این کامپایلر استاندارد و حرفه ای توسط شرکت بزرگ Atmel تولید کننده معروف ترین میکروکنترلر ها و پروسسور های جهان ساخته شده است و برای کسانی که واقعا نیاز به یک کامپایلر حرفه ای دارند طراحی شده است . کسانیکه با نرم افزار های Visual Studio قبلا آشنایی دارند با این کامپایلر بسیار راحت تر می توانند کار کنند زیرا محیط آن بسیار شبیه به محیط Visual Studio  می باشد .

این کامپایلر فقط یک کامپایلر ساده نیست بلکه در هنگام تایپ برنامه اشتباهات برنامه نویسی را به شما گزارش می دهد و بعد از نوشتن برنامه خطایابی می کند . همچنین دارای شبیه ساز قدرتمند برای تست برنامه است .

َAdmin بازدید : 1568 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (1)



WINCC عبارت است از Windows Control Center
شرکت زيمنس اين نرم افزار HMI قدرتمند را جهت کامل کردن ابزارهاي قابل دسترس يک اپراتور در صنعت فراهم کرده است. HMI يا همان human machine interface عبارت است از يک رابط يا واسط بين شخص کاربر و فرايند اتوماسيون صنعتي. WINCC در واقع برقراري ارتباط بين اپراتور و يک سيستم اتوماسيون صنعتي مثل PLC را فراهم ميکند. 
هسته اصلي اين نرم افزار را WINCC explorer  تشکيل ميدهد که در اين قسمت ساختارهاي پروژه و مديريت آن نمايش داده ميشود . جهت پيکربندي و گسترش پروژه اديتورهاي خاصي در اين محيط در نظر گرفته شده که با هر يک از آنها يک سيستم فرعي در اين نرم افزار قابل پيکربندي است.

َAdmin بازدید : 620 پنجشنبه 01 دی 1390 نظرات (0)

یک شرکت بزرگ قصد استخدام یک نفر را داشت. بدین منظور آزمونی برگزار کرد که فقط یک پرسش داشت :

" شما در یک شب طوفانی در حال رانندگی هستید.ازجلوی یک ایستگااه اتوبوس می گذرید. سه نفر داخل ایستگاه منتظر اتوبوس هستند :   

یک پیرزن که درحال مرگ است.

یک پزشک که قبلا جان شما را نجات داده است

یک نفر که در رویاهایتان خیال ازدواج با او را دارید

شما تنها می توانید یکی از این سه نفر را انتخاب کنید. کدام را انتخاب خواهید کرد . . . ؟  دلیل خود را شرح دهید."

کمی فکر کنید....

 

َAdmin بازدید : 599 چهارشنبه 30 آذر 1390 نظرات (0)



ممکن است تصور شود که ساخت مدارهای مجتمع ، شامل تعداد زیادی قطعه بهم متصل شده روی یک بستر Si از جنبه فنی و اقتصادی مخاطره آمیز باشد، در حالی که روشهای نوین امکان انجام اینکار را بصورت مطمئن و نسبتا کم هزینه فراهم ساخته است. در بیشتر مواقع یک مدار کامل روی تراشه Si را می‌توان بسیار ارزانتر و مطمئنتر از یک مدار مشابه با استفاده از قطعات مجزا تولید کرد. دلیل اصلی این امر امکان ساخت صدها مدار مشابه بطور همزمان روی پولک Si است که این فرآیند تولید گروهی Batch Fabrication نامیده می‌شود. این مدارها که بطور کامل روی یک تراشه نیم رسانا قرار می‌گیرند مدارهای یکپارچه نامیده می‌شوند.


واژه یکپارچه از لحاظ ادبی که به معنای تک سنگی بوده و به مفهوم آن است که کل مدار در یک قطعه واحد از نیم رسانا جا داده شده است. مهمترین عنصر تکنولوژی IC تراشه یکپارچه است که می‌تواند دارای هزاران یا میلیونها ترانزیستور منفرد باشد، این مدارها روی پولک Si به قطر ۶ یا ۸ اینچ ساخته می‌شوند. پس این مدارها با استفاده از زدایش انتخابی ، برش یا خراش توسط تیغه الماسی یا لیزر و شکستن آن به مربعها یا مستطیلهای کوچک از مدارهای منفرد تفکیک می‌شود و پس از آن هر مدار روی یک بستر مناسب نصب شده و اتصال زنی و بسته بندی انجام می‌گیرد.

َAdmin بازدید : 1661 چهارشنبه 30 آذر 1390 نظرات (1)





 
 

Communications Systems - A. Bruce Carlson , Paul B. Crilly , Janet C. Rutledge

برای دانلود فایل های pdf کتاب سیستم های مخابراتی (زبان اصلی) (نوشته: ای. بروس کارلسون، پل بی. کریلی و انت سی. راتلج) و حل المسائل آن، بر روی لینک های زیر کلیک کرده و در صفحه ای که باز می شود پس از رسیدن شمارنده به صفر، بر روی لینک دانلود کلیک کنید.

دانلود کتاب سیستم های مخابراتی ، کارلسون - با حجم 13 مگابایت

دانلود حل المسائل کتاب سیستم های مخابراتی - با حجم 5.5 مگابایت

َAdmin بازدید : 1843 چهارشنبه 30 آذر 1390 نظرات (0)




در این پست می توانید فایلهای pdf حل المسائل فارسی کتاب تجزیه و تحلیل سیگنال ها و سیستم ها را دانلود کنید.

تالیف: آلن وی. اپنهایم – آلن اس. ویلسکی

Signals & Systems by Alan V. Oppenhaim - Alan S. Willsky

 

 

توجه: برای دانلود فایلها، بر روی لینک دانلود کنار آنها کلیک کرده و در صفحه جدید، لینک پایین صفحه را کلیک کنید. هم چنین برای اجرا کردن فایل فشرده (rar)، نیاز به برنامه winrar  و برای اجرای فایلهای pdf نیاز به برنامه Adobe Reader خواهید داشت.

 


َAdmin بازدید : 10678 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (4)

 

 مدارهای مجتمع آنالوگ، گری )

 

 

تحلیل و طراحی مدارهای مجتمع آنالوگ (انگلیسی) -  پل گری،رابرت مه یر،پل هورست،استفن لوییس ( + کتاب حل المسائل)

َAdmin بازدید : 1451 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

 

 کتاب الکترونیک قدرت رشید

برای دانلود فایل pdf کتاب (زبان انگلیسی) الکترونیک قدرت رشید بر روی لینک زیر کلیک کنید.
توجه: برای باز کردن فایل نیاز به برنامه Adobe Reader خواهید داشت.

َAdmin بازدید : 1305 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)
برای دانلود کتاب سیستم های کنترل خطی دکتر علی خاکی صدیق، انتشارات پیام نور، بر روی لینک های زیر کلیک کنید.
دقت کنید که فایلها zip شده می باشند و باید از حالت zip خارج شوند.

 

َAdmin بازدید : 1197 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)



ساختمان داخلی یک ترانزیستور

ترانزیستور از سه لایه نیمه هادی  نوع  PوN که در کنار هم قرار میگیرند تشکیل شده است . این لایه ها ی نیمه هادی به دو صورت کنار هم چیده میشود.

 

ترانزیستورNPN (تیپ منفی)

ترانزیستور PNP (تیپ مثبت)

ترانزیستور از ۳ پایه تشکیل میشود به نام های Emiter(امیتر ، منتشر کننده ) ،Bse (بیس ، پایه ) ، Colector (کلکتور، جمع کننده )،نام گذاری شده است .نیمه هادی که امیتر را تشکیل میدهد نسبت به دو لایه بیس و کلکتور ناخالصی بیشتری دارد و لایه بیس نسبت به کلکتور و امیتر ناخالصی کمتری دارد.


کاربردهای ترانزیستور:


ترانزیستورها در مدارات زیر کاربرد دارند

َAdmin بازدید : 849 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

Non contact sensors آشنایی با سنسورهای بدون تماس

اسلاید آموزشی آشنایی با سنسورهای بدون تماس توسط آقای محمد هژیر مظفری در ۳۸ صفحه تهیه شده است و مباحث زیر در آن آورده شده است:

  • سنسور چیست؟
  • دست بندی سنسور ها
  • تعریف پارامتر‌های مهم در سنسور ها
  • سنسور‌های بدون تماس، انواع، مزایا
  • سنسور‌های القایی، تشریح ساختار، عملکرد و کاربرد در صنعت
  • سنسور‌های خازنی، تشریح ساختار، عملکرد و کاربرد در صنعت
  • سنسور‌های اثر هال
  • سنسور‌های اولتراسونیک
َAdmin بازدید : 534 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

Matlab1 Matlab در سیگنالها و سیستمها و کنترل

Matlab دارای جعبه ابزارهای TOOLBOX متنوعی برای انجام محاسبات مختلف است که از جمله آن‌ها می‌‌توان به جعبه پردازش سیگنال Signal Processing، پردازش‌هایی‌ آماری Statistics، شبکه‌های عصبی Neural Network، دریافت تصویر Image Acquisition، پردازش تصویر Image Processing، منطق فازی Fuzzy Logic، الگوریتم‌های ژنتیک Genetic Algorithms و … اشاره کرد. بعضی‌ از این جعبه ابزار‌ها به همراه نرم افزار Matlab ارائه می‌‌شوند و بعضی‌ دیگر را می‌‌توان در کار گروه‌های مختلف و نیز سایت www.Mathworks.com یافت.
کتاب Matlab در سیگنالها و سیستمها و کنترل نوشته آقای مهندس جواد راستی می باشد که در سه بخش به اصول، تحلیل و طراحی این مبحث در Matlab پرداخته است.

َAdmin بازدید : 1092 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

 

 

معمولا اکثر افراد برای ورود به علم رباتیک با ربات های مسیر یاب یا تعقیب خط پا به این عرصه می گذارند . ربات های تعقیب خط دارای سنسور هایی در جلوی ربات هستند که با تشخیص خط سیاه موجود در سطح زمین تصمیم به پیچیدن می گیرند . در کل یکی از جذاب ترین ربات ها ربات تعقیب خط است که بخاطر سخت افزار ساده و نحوه برنامه نویسی باعث شده حتی دانش آموزان نیز به این علم علاقه مند شوند .

کتابی بسیار ساده و جالب را برای شما آماده کردیم که توسط دوست خوبمان جناب آقای فتوحی جمع آوری شده است . از سخت افزار و قطعات ساده الکترونیک شروع به آموزش کرده و سپس آموزش کار با میکروکنترولر AVR مخصوصا Atmega8 را داده است و در ادامه نحوه کار با نرم افزار CodVision را آموزش داده است . جالب توجه این است در آخر این کتاب برنامه نویسی یک ربات مسیریاب عملی را برای شما قرار داده است که شاید خیلی ها دنبال آن باشند . در صورتی که کتاب یا مقاله ی جالبی در زمینه رباتیک دارید برای ما ارسال نمایید تا در سایت با نام شما قرار گیرد و دیگران نیز از آن استفاده نمایند

َAdmin بازدید : 1358 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

مدل سازی در سیمولینک ( سیستم قطار )

در سیمولینک ، خیلی راحت میشه یک مدل یا سیستم فیزیکی رو نمایش داد .به طور کلی یک سیستم دینامیکی می تونه فقط با قوانین پایه فیزیک ساخته بشه. ما می خوایم اینو با یک مثال ثابت کنیم.

در این مثال ، ما می خوایم یه قطار اسباب بازی که شامل یک لوکوموتیو و یک واگن هست رو بررسی کنیم. فرض می کنیم که قطار فقط در یک جهت سفر می کند. ما می خوایم کنترل رو بر روی قطار اعمال کنیم چون که قطار آغاز حرکت ( راه اندازی ) و توقف آرام و روانی داره به علاوه یک سرعت حرکت ثابت.

جرم لوکوموتیو و واگن را به ترتیب با M1 و M2 نمایش می دهیم. این دو با یک فنر در کنار هم نگه داشته شده اند ؛ و ضریب سختی فنر را با K ، نیروی به کار برده شده توسط لوکوموتیو با F و اصطکاک بین چرخ ها و ریل را با حرف یونانی میو ( که ما آن را با u نمایش می دهیم ) نشان می دهیم.

 

نمودار ایستایی و قانون نیوتون

این سیستم را می توانیم با نمودار ایستایی زیر نمایش بدیم:

 

َAdmin بازدید : 959 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

طریقه رسم بود دیاگرام به صورت دستی

در این آموزش قصد داریم نحوه رسم بود دیاگرام را به صورت دستی توضیح دهیم. به این صورت که:

تابع (۱۰s/(s+1 را در نظر بگیرید؛ یک صفر در صورت ، یک قطب در مخرج و یک عدد ثابت به عنوان K داریم .

منحنی اندازه :
عدد ثابت یا K نقطه شروع منحنی اندازه رو بر روی محور db مشخص میکند . با قرار دادن K در معادله زیر :

(۲۰log(K/w

که w در معادله بالای نقطه شروع محور امگا یا فرکانس شما است . مثلا در بیشتر موارد w =10^0 .

(نکته : پس اگر K نداشتیم منحنی از صفر شروع میشود)

حالا که نقطه شروع مشخص شد ، سراغ تاثیر صفر ها و قطب ها میرویم . نکته ای که هست ، هر صفر به اندازه ۲۰ db/dec شیب منحنی اندازه را افزایش و هر قطب به همان اندازه کاهش میدهد . هر Dec ، ده برابر اندازه اولیه می باشد.
اگر صفر و قطب در مبدا باشند ، در همان ابتدای نمودار Bode خودشان را نشان میدهند (یعنی منحنی با شیب شروع خواهد شد) ، در غیر این صورت منحنی تا رسیدن به مقدار فرکانس صورت یا مخرج بدون تغییر ادامه پیدا می کند و به محض رسیدن به مقدار مورد نظر شیب منحنی کم یا زیاد می شود !

نکته های مربوط به منحنی اندازه

َAdmin بازدید : 907 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

 

مانیتورینگ

۱) تاریخچه پیدایش مانیتورینگ
۲) مانیتورینگ چیست؟
۳) مزایای مانیتورینگ
۴) شرایط اتاق های کنترل
۵) آشنایی با واسط های گرافیکی
۶) آموزش کار با HMI

 

 

 

تاریخچه مانیتورینگ

از سال ۱۹۵۰ و با پیشرفت روز به روز صنعت نیاز به کنترل کننده های پیشرفته خود نمایی می کرد.
معایب و مشکلات سیستم های کنترلی آن زمان نظیر نویز و حجم تابلوهای کنترلی و نیز خطایابی بسیار دشوار و گاها زمان گیر شدن پیدا کردن نقص و رفع آن بر این شد تا پای کنترل کننده های منطقی در سال ۱۹۶۰ به صنعت باز شود. این سیستم ها مشکل اول یعنی کاهش نویز و حجم تابلو های کنترل را برطرف نمودند اما هنوز مشکل خطایابی و رفع آن برطرف نشد به علاوه اینکه مشکل بازرسی از وضعیت لحظه ای این سیستم ها و برنامه ریزی مجدد آنها نیز خود نمایی می کرد که در سال ۱۹۷۵ سیستم های مانیتورینگ ابداع و در کنار سیستمهای کنترلی به کار برده شدند به طوری که امروزه مانیتورینگ جایگاه ویژه و جدا نشدنی از طراحی سیستم های کنترلی دارند

َAdmin بازدید : 714 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

 

درباره کارت های هوشمند

کارت هاى هوشمند، یکى از جدیدترین پدیده هاى تکنولوژیکى هستند که در آینده اى نزدیک تاثیرى محسوس بر زندگى انسان مدرن خواهند نهاد.

در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان از این نوع کارت ها استفاده مى کنند، ولى با این حال هنوز عمومیت نیافته اند و تحلیلگران در مورد کارت هاى هوشمند بیش از حال به آینده چشم دوخته اند.

کارت هوشمند یک کارت معمولی مانند کارت تلفن راه دور ویا کارت عابر بانک می باشد که البته با تفاوتهایی است : در کارتهای هوشمند تراشه سخت افزاری وجود دارد که برخی از اطلاعات در آن درج می شود ، تفاوت عمده کارتهای هوشمند با کارتهای الکترونیکی در امکان ذخیره اطلاعات وخوانی اطلاعات و تغییر در اطلاعات کارت هوشمند است که کارتهای معمولی این امکان را ندارد

َAdmin بازدید : 638 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

 

رادار تصویری

رادار یک سیستم الکترومغناطیسی است که برای تشخیص و تعیین موقعیت هدف بکار می رود . با رادار می توان درون محیطی را که برای چشم ،غیر قابل نفوذ است دید مانند تاریکی ،باران،مه.برف،غبار و غیره . اما مهمترین مزیت رادار توانایی آن درتعیین فاصله یا حدود هدف می باشد .کاربرد رادارها در اهداف زمینی ، هوایی،دریایی، فضایی و هواشناسی می باشد.

ایجاد سیستمی با توانایی بالا در ردیابی پدیده ها و ایجاد تصاویر با کیفیت بالا از آنها هدف عمده ساخت رادار تصویری می باشد .
مقدمه :

گاه امکان بررسی اجسام از نزدیک وجود ندارد . برای مثال جهت بررسی سطح اقیانوس ها نقشه برداری از عراضی جغرافیایی لزوم ساخت وسایلی که بتوانند از راه دور این کاررا انجام دهند به چشم می خورد . با دستیابی به تکنولو؟ی سنجش از راه دور بسیاری از این مشکلات برطرف گشت . در واقع در این روش امکان بررسی اجسام وسطوحی که نیاز به بررسی از راه دور دارند را فراهم می آورد . سنجش از راه دور رامی توان به دو بخش فعال وغیر فعال تقسیم کرد . گستره طول موج امواج مایکرویو نسبت به طیف مادون قرمز ومرئی سبب گردیده تا از سنجش از راه دور به وسیله امواج از این طیف استفاده گردد

َAdmin بازدید : 560 جمعه 25 آذر 1390 نظرات (0)

دوربین مداربسته

امروزه در مراکز صنعتی و اداری جهت نظارت بر محیط فیزیکی و نظارت برکار کارکنان یا کـارگران در جـهت کنترل  و مدیـریت بهـتر و کارآمـد‌تر بـه وفـور از سیستمهای تـلویزیونی مـداربسته (closed circuit TV)(cctv) استفاده می‌شود.

این سیستمها به عنوان سیستمهای کنترل تصویری نیز نامیده می‌شوند. گاهی نیز از این سیستمها با مخفف CCVE (تجهیزات ویدئویی مدار بسته) یاد می‌شود. در محلهایی مانند بانکها ـ ادارات ـ دانشگاهها ـ کارخانجات ـ فروشگاههای بزرگ ـ فروشگاههای فروش اجناس گرانقیمت مانند طلافروشیها ـ در سوپرمارکتهای بزرگ و در کنترل ترافیک خیابانها و چهارراه‌ها این سیستمها را میتوان نصب و مورد استفاده قرار داد.

استفاده از این سیستمها در منازل مسکونی رواج چندانی نیافته است ولی با پا به عرصه گذاشتن سیستمهای تصویری که قادرند حرکت را در محدودة تحت نظارت سیستم تشخیص و اعلام خطر نمایند یا توسط سنسورهای خاصی تحریک شده و شروع به ضبط فیلم از محل بنمایند انتظار می‌رود که استفاده از این سیستمها در منازل مسکونی نیز گسترش بیاید. به اینگونه سیستمها هم اکنون اصطلاح دزدگیر تصویری اطلاق می‌شود. اصول کار سیستمهای CCTV به این صورت است که ابتدا تصاویر توسط دوربینهای مدار بسته دریافت شده و برای نمایش و پخش به مانیتور یا تلویزیون انتقال داده می‌شود. همچنین برای ضبط و یا تغییر نحوه نمایش روی مانیتور و پخش همزمان تصاویر دوربینها روی مانیتور و کنترل از راه دور دوربینها نیز تجهیزات و امکاناتی وجود دارد. چون تصاویر دریافت شده از این سیستمها برای بینندگان محدودی می‌باشد لذا به آنها تلویزیون مدار بسته می‌گویند بر خلاف تلویزیون عمومی (Broadcast TV) که جهت پخش تصاویر برای عموم می‌باشد. با توجه به تنظیماتی که روی دوربینها و سایر تجهیزات میتوان انجام داد این سیستمها در شرایط جوی متفاوت و در روز و شب نیز کارآیی خوبی دارند.

 

َAdmin بازدید : 798 پنجشنبه 24 آذر 1390 نظرات (0)

LabVIEW دانلود کتاب جامع آموزش نرم افزار LabView

نرم افزار LabView مخفف عبارت Laboratory Virtual Instrument Engineering Workbench می باشد، و یک محیط برنامه نویسی است که به کمک آن قادر خواهید بود تا برنامه‌های مورد نظر را به صورت گرافیکی ایجاد نمائید. با توجه به این قابلیت تفاوت این نرم‌افزار با سایر زبان‌های برنامه نویسی متداول نظیر Basic و C که در آن‌ها برنامه به صورت متنی نوشته می‌‌شود، مشخص می‌‌گردد. با این وجود نرم افزار Lab View فراتر از یک زبان برنامه نویسی است. این بسته نرم افزاری، برنامه‌ای پیشرفته و قابل اجرا برای استفاده محققان، مهندسان و کارشناسانی است که طراحی و برنامه نویسی سیستم‌ها را بر عهده دارند. این برنامه در رایانه‌های شخصی‌ تحت نرم افزار Windows و همچنین در سیسرم‌هات Mac ،Sun، و Hp قابل اجراست.

این کتاب که به صورت جامع آموزش این نرم افزار را از محیط برنامه نویسی LabView با آوردن مثال‌های مقدماتی و کاربردی تا پیشرفته قدم به قدم تمامی‌ سر فصل‌های زیر را پوشش می‌‌دهد:

  • مقدمه
  • شناخت بسته نرم افزاری Labview
  • برقراری ارتباط بین رایانه و دنیای خارج
  • محیط برنامه نویسی LABVIEW و نحوه ایجاد برنامه
  • ایجاد برنامه و اجرای آن در محیط LABVIEW
  • اصول برنامه نویسی و اشکال زدایی برنامه
  • کنترل اجرای برنامه با استفاده از ساختارها
  • آرایه و کلاستر
  • گراف و نمودار
  • داده های رشته ای و ورودی/خروجی فایل
  • جمع آوری داده ها
  • جمع آوری داده ها و کنترل ابزار دقیق 

دانلود دانلود مستقيم
tag حجم فايل : 12.1 مگابایت

 پسورد فايل : www.mohandesyar.com

منبع:MOHANDESYAR.COM

َAdmin بازدید : 577 پنجشنبه 24 آذر 1390 نظرات (0)

پروژه بسیار جالبی را این بار به شما معرفی می کنیم . این پروژه به زبان C نوشته شده و با گرفتن دما از دو سنسور LM35 دمای هر دو را بصورت گرافیکی بر روی LCD نمایش می دهد . و می توانید دمای هر دو را بصورت تصویری مقایسه کنید . این پروژه برای میکرو کنترولر های PIC نوشته شده است . این پروژه جالب می تواند پروژه ای خوب برای پایان ترم میکرو باشد .( فایل زبان C به همراه شماتیک و فایل قابل اجرا در نرم افزار پروتیوس را برای راحتی کار شما قرار داده ایم .)

---------------------------------------------------
حجم فایل: 189KB
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
 دانلود فایل 
---------------------------------------------------

به نکات زیر توجه کنید :
* پسورد تمامی فایل ها www.techno-electro.com  میباشد.
* بهتر است از نرم افزار های مدیریت دانلود برای جلوگیری از خراب شدن فایل ها استفاده نمایید .
* فایل ها معمولا تست می شوند ، در صورتیکه لینک دانلود خراب بود سریعا اطلاع دهید
منبع : elec4u.ir 

َAdmin بازدید : 584 پنجشنبه 24 آذر 1390 نظرات (1)
 

 

ممکن است بخواهید با گفتن کلمه "کولر" ،  کولر روشن شود یا اینکه با گفتن کلمه " جستجو کن " رباتی که طراحی کردید شروع به جستجو دنبال شیئی کند و یا رباتی طراحی کنید که با شما صحبت کند . برای انجام دستورات صوتی شما نیاز به پردازشگر صدا دارید که کلمات را درک کند . این کار کمی سخت و دشوار است که بخواهید آی سی طراحی کنید که قابلیت یادگیری کلمات را داشته باشد . اینجاست که تکنو الکترو IC مورد نظر شما را معرفی می کند .

پردازنده صوتی HM2007 یک آی سی پردازشگر صوت است که قابلیت یادگیری دارد به این معنی که می توانید به آن بفهمانید بعد از گفتن کلمه XXXXX برای شما سوئیچ خروجی شماره X را روشن کند . مثلا در صورتیکه دست روی عدد یک بگذارید و کلمه کولر را به آن یاد دهید وقتی کلمه کولر را بگویید خروجی شماره یک فعال خواهد شد . خروجی این IC هشت بیتی است به این معنی که هر نوع میکروکنترلر را می توانید به آن متصل کنید .

همچنین این مدار در صورتیکه کلمه شما را در حافظه نداشته باشد می تواند به شما ارور بدهد در صورتی که عدد های زیر روی 7seg باشد

55 = حروف طولانی هستند
66 = حروف کم هستند
77 = چنین موردی یافت نشد

این آی سی می تواند 20 کلمه را از هم تشخیص دهد و هر کلمه 1.91 ثانیه میتوانند طول داشته باشند .

طریقه آموزش به این مدار به این صورت است که ابتدا یکی از کلید های کیبرد را فشار می دهیم و تا خروجی مورد نظر انتخاب شود . سپس کلید Train را فشار می دهیم و در میکروفون کلمه مورد نظر را می گوییم .از این به بعد هر بار آن کلمه را بخوانید خروجی مورد نظر فعال می شود . باقی کلیدها نیز به همین نحو

کاربرد هایی که پردازش صدا دارد :

کنترل وسایل با صدا کردن و نام بردن

 

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
به "weee" خوش آمديد . اين سايت با هدف افزايش سطح علمي دانشجويان و مهندسان برق کشور سرویس دهی می کند . باعث افتخار ماست که با ارسال مقالات و پروژه های خود ، ما را یاری کنید تا قدمی در راستای پیشرفت سطح علمی برداشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 108
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2267
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 91
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 458
  • بازدید ماه : 1,048
  • بازدید سال : 15,559
  • بازدید کلی : 650,924